Waar ga ik slapen? - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Renée Nijhuis van Beurden - WaarBenJij.nu Waar ga ik slapen? - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Renée Nijhuis van Beurden - WaarBenJij.nu

Waar ga ik slapen?

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

08 Juni 2014 | Nederland, Nieuwegein

Op die vraag is vrijdag het antwoord gekomen. Ja vrijdag al maar dat had ik even niet gezien na de twee laatste leuke maar nogal vermoeiende werkdagen van deze week. Het was twee dagen rennen, leuke dingen doen, weer rennen etc. Wel goed om vast even te oefenen, twee dagen zonder Tim en Suzy. Als ik op de weg terug naar huis Suzy aan de telefoon krijg maakt mijn hart een sprongetje zo blij ben ik haar stemmetje te horen. Wanneer ik Tim ophaal krijg ik een dikke knuffel en …… een brokje in mijn keel. Ik ben een WATJE! Drie weken zonder kids, dat is wat nu het lastigst lijkt. Gelukkig is Michiel dan thuis dus daar zit de pijn niet, ze zijn in goed handen. Zaterdag ook nog even de GGD bezocht voor de tweede ronde, nu blijkt er ook ineens nog een tussen ronde te zijn, vaccinatie hersenvliesontsteking voor de gelukkigen die in de gezondheidszorg aan de slag gaan! Jippie?!

Michiel denkt overigens dat het grootste probleem het eten zal zijn. Ja ik ben nogal precies met eten en daarom ook extra blij om op mijn eigen Projects Abroad site een voorbeeld menu te vinden:

Breakfast – Toast & jam, omelet, tea & coffee
Lunch – Plain rice, tomato stew
Dinner –Jolloff rice with chicken and fried plantain.

Dat gaat goed komen, ik zie hier geen problemen. Ik denk wel vaak aan de avond maaltijden van de thuisblijvers. Michiel hoeft eigenlijk nooit te koken, thuis kook ik en aan boord is er een kok. De weinige keren dat ik er ’s avonds niet ben bereid ik vaak wat voor en zijn er altijd nog blikjes ragout, pakken rijst, de grote gele M en Michiel kan voortreffelijk pannenkoeken bakken. Vooral het verzinnen is een dingetje daarom schrijven we nu alle lekkere dingen in een schriftje, beginnend met drie tips, misschien bruikbaar voor meer mensen dus hier komen ze:

1. Elk zichzelf respecterend dorp heeft tegenwoordig een chinees
2. Knorr wereld gerechten hebben een recept EN een
boodschappenlijstje
3. Your mum loves you!

Tijdens mijn verblijf in Ghana ga ik logeren bij een gast gezin. In mijn geval bij een gepensioneerde dame. Gifty Banahene is haar naam, in haar werkzame leven heeft zij een aantal jaar in Londen gewoond en gewerkt en ook verschillende andere Europese landen bezocht. Ze is wel strikt wat betreft regels en wat over bezorgt staat er in de omschrijving. En voor het eerst in ruim twintig jaar is er voor mij een curfew, rond negen maar uiterlijk tien uur ’s avonds moet ik binnen zijn! Ik zie mijn paps al zitten gniffelen als hij dit leest ;) Bij Gifty is er plek voor 10 vrijwilligers, je slaapt met 2 op een kamer en er is een badkamer klinkt best chic, toch?

Gifty woont in Ashtown een buitenwijk van Kumasi, zo’n 3 km van het centrum en 5 km van het Projects Abroad kantoor. Kumasi is de hoofdstad van de Ashanti regio en de op een na grootste stad van Ghana. De oud president van Ghana is er geboren, de stad heeft een enorme markt en staat bekend om zijn ondernemende en hard werkende bevolking. Een stad waar de rijke Ashanti tradities samen vloeien met de toenemende tekenen van moderniteit is er te lezen. Ik ben benieuwd, toenemende tekenen van moderniteit vind ik in het bijzonder interessant. Wat betekend dat? Postduif of Wifi er zit nogal wat tussen. Nou ja, daar kan ik vast nog achter komen voor vertrek. Mijn collega Petra Hoogland heeft Ghana al eens als vrijwilliger bezocht en binnenkort spreken we af en zal ik haar het hemd van het lijf vragen. Mijn collega Marianne bood tijdens een gezamenlijk uitje ook spontaan haar ondersteuning aan en daar word ik hartstikke blij van!

Eigenlijk hoop ik dat nog meer mensen mij blij gaan maken want ik ben nog op zoek naar sponsoren, wie heeft er een goed idee om dat geld bij elkaar te krijgen.

Maar niet minder belangrijk…. Ik ben ook nog op zoek naar wat spulletjes om te lenen te weten:
• Een (oude) mobiele telefoon waarmee je kan internetten, kan ik de blog bijhouden en whatsappen met het thuis front
• And I will be required to wear scrubs, dus heeft iemand een(oud) verpleegkundige pak maat 40/42 dat ik mag lenen/gebruiken?

Allemaal een prachtige dag toegewenst, volgende keer meer over => wat ga ik doen want daar heb ik inmiddels ook al informatie over.

Vind je het leuk om op te hoogte gehouden te worden wanneer er een nieuwe blog online staat meld dan je email adres aan. De facebook gebruikers zien hierover als het goed is al een berichtje voorbij schuiven.

  • 08 Juni 2014 - 17:31

    Petra:

    He schatje,

    Ik wil je sponseren, geef even het bankrekeningnummer door. Dan kan ik je weer blij maken.

    Mooi verhaal en ik zie je al om 10 uur in bed liggen.

    XX Love Peet

  • 08 Juni 2014 - 19:57

    Astrid:

    Gaat vast allemaal goed komen

  • 11 Juni 2014 - 06:46

    Ellen :

    Heyyyy topper! Leuk leuk ik ga je volgen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwegein

Ghana

Drie weken Ghana medical outreach met projects abroad.

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2014

En dan terug....

16 Augustus 2014

Laatste dagen

14 Augustus 2014

Wist je dat + ma di wo

11 Augustus 2014

Cape Coast

07 Augustus 2014

Consultatiebureau
Renée

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 9938

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 31 December 2014

Ghana

Landen bezocht: