Morgen - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Renée Nijhuis van Beurden - WaarBenJij.nu Morgen - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Renée Nijhuis van Beurden - WaarBenJij.nu

Morgen

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

27 Juli 2014 | Nederland, Nieuwegein

Morgen is het zo ver, dan gaat het avontuur echt beginnen. Vandaag nog 1 x de koffer uitgepakt om te kijken of alles er nu echt wel in zat. Dat bleek niet helemaal onverstandig want de reserve bril zat er bijvoorbeeld niet in en aangezien ik nogal een Leo (lomp en onhandig) kan zijn is het best handig een reserve bril mee te nemen. Zo door de tijd heen werden er steeds leuke spulletjes gebracht voor de Ghanese kids en is op wonderbaarlijke wijze het gewicht van de koffer toegenomen van 15 kilo naar 17 en vandaag was het 22 kilo! Toch nog maar een beetje heen en weer gerommeld met kleding en handbagage en uiteindelijk toch ook maar voor de grote koffer gekozen want met goed fatsoen ging de kleine niet meer dicht. De grote koffer zelf is gelukkig niet zwaarder en het hele zaakje weegt nu ongeveer 20 kilo.

Gisteren en vandaag afscheid genomen bij de papa´s en de mama´s, zusjes, zwagers, neefjes, nichtjes en verdere familie. Weer andere komen hier langs om afscheid te nemen. Buurtjes en vrienden komen met presentjes om de vliegreis en drie weken goed en veilig door te komen. Inmiddels ben ik in het gelukkige bezit van eerste hulp enveloppen die ik open mag maken als ik geluk nodig heb, Holland mis of een rot dag heb! Een bescherm engel zit aan mijn tas. Een meeneem blad met praktische info over Ghana en de Ghanezen, een tijdschrift etc. En als ik de buurvrouw mag geloven moet ik nog oppassen want de huwelijks aanzoeken zijn in Ghana niet van de lucht dus als je even niet oplet…….. Love you all. Want alhoewel ik er ontzettend veel zin in heb vind ik het toch ook enorm spannend en word ik heel blij van alle leuke presentjes en lieve wensen op WA etc. En terwijl ik dit schrijf komt mijn buurmeisje Jamie heerlijke taart brengen met yoghurt aardbeien en pistache nootjes!!!! Het lijkt wel feest, of vinden ze het wel lekker rustig als ik weg ben;)

Het programma van morgen en overmorgen.
• We kunnen lekker uitslapen. Sure, like that´s gonna happen!
• Ontbijten met een lekkere kop echte koffie, in Ghana is er alleen oploskoffie.
• Check, check dubbel chek m.b.t. paspoort, vaccinatieboekje, zonnebril etc.
• En dan op naar Schiphol
• Rond 20.00 local time land ik als het goed is in Accra, claim luggage, douane en op zoek naar de volunteer coordinator
• Dan met de taxi naar a local guest house near the projects abroad office to spend the night.
• De volgende morgen word ik opgehaald door een van de project abroads staff members en volgt de transfer naar Ashtown Kumasi
• Daar een soort rondleiding en info m.b.t. de do’s en dont’s en alle handige dingen om te weten zoals waar koop ik een sim en waar is de pin.
• Daarna terug naar het gast gezin, eten en naar bed om goed uitgerust aan de eerste werkdag te beginnen.

Waar en wanneer ik weer beschikking heb tot internet weet ik niet maar ik ga natuurlijk proberen de blog goed bij te houden. Nu ga ik stoppen want nog even en dan volgt er nog meer afscheid en ik kan niet wachten mijn tanden in de heerlijke taart van de buurtjes te zetten. Tot snel!

  • 27 Juli 2014 - 19:42

    Astrid Bunschoten:

    Renée,
    Heel veel succes plezier en wat nog meer in Ghana. Niet met vreemde mannen meegaan hè. Heelhuids terugkomen komen graag met een nieuwe levenservaring. Ik hoop dat je daar voldoening vindt die je zoekt. Iets goed doen voor de bevolking daar. Succes en heel veel xxxxxxx.
    Ook van Sander.
    Gr. Astrid

  • 27 Juli 2014 - 19:48

    Diana Vroon:

    Hoi Renee,

    Heel veel succes in Ghana. Een ik hoop dat je snel beschikking hebt tot internet, want ik verheug me op je leuke verhalen.

    Groetjes, Diana

    ps. Voor het thuisfront, Heel veel plezier op vakantie!

  • 27 Juli 2014 - 20:10

    Fatos Avci:

    Hey Renee,
    Super gaaf.....heel veel succes daar en veel plezier in het werk wat je allemaal
    mag doen.

    Gr, Fatos & Irem

  • 27 Juli 2014 - 21:08

    Hannie:

    Lieve Renee(of toch Rende?)
    Vanuit hier heel veel succes met alles wat je gaat doen.
    Hoop dat het je oplevert wat je er van verwacht.
    Maar pas ook een beetje op jezelf.
    En natuurlijk ook veel pret daar.
    Weet zijn nu benieuwd naar je kleurrijke blogs en verhalen.
    Tot gauw. Dikke knuffel van ons allemaal.

  • 27 Juli 2014 - 21:25

    Joyce Verschoor :

    Op naar je grote avontuur!!
    Heel veel succes en plezier!!
    Liefs Joyce

  • 27 Juli 2014 - 21:25

    Marga Dekkers:

    Lieve Renee,

    Wij wense jou heel veel plezier met jou avontuur. Je bent goed voorbereid dus gaat helemaal goedkomen.
    Wij kunnen niet wachten dat je weer terug bent met al jou verhalen. Hoop dat het lukt om te volge via internet daar. Goede reis. Dikke kus. Liefs Eric en Marga

  • 27 Juli 2014 - 21:57

    Wilma En Mart:

    Vanuit ons zuidelijke vakantieadres wensen wij jou een mooie en fijne reis waar je dromen uitkomen en waar je ook veel van kan genieten.
    We hopen naast je verhalen op je blog ook gewoon je verhalen nog te horen.
    Groetjes, Wilma en Mart.

  • 28 Juli 2014 - 00:14

    Sardha Sadhoe:

    Hai Renée,
    Eindelijk gaat je wens in vervulling! Om iets te kunnen betekenen voor iemand die het heeeeeel hard nodig heeft. Succes en ook veel plezier. We wachten je ervaringen en verhalen af.

    Groetjes Sardha

  • 28 Juli 2014 - 01:01

    Ingrid Van Beurden:

    Lieve.René, een droom in vervulling. Zo trots op je. Make a difference!! Heb het goed lieverd en wees voorzichtig. Dikke zoen xxx

  • 28 Juli 2014 - 08:54

    Saskia:

    Hoi Rene,

    Eindelijk is het dan zover! Geniet van je avontuur en alle belevenissen. Tot over een paar weekjes...

    Liefs Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwegein

Ghana

Drie weken Ghana medical outreach met projects abroad.

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2014

En dan terug....

16 Augustus 2014

Laatste dagen

14 Augustus 2014

Wist je dat + ma di wo

11 Augustus 2014

Cape Coast

07 Augustus 2014

Consultatiebureau
Renée

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 9892

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 31 December 2014

Ghana

Landen bezocht: