Nog even! - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Renée Nijhuis van Beurden - WaarBenJij.nu Nog even! - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Renée Nijhuis van Beurden - WaarBenJij.nu

Nog even!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

20 Juli 2014 | Nederland, Nieuwegein

Al tien keer de koffer in en uit gepakt! De weegschaal van alle kanten bekeken, er lijkt niets mis. I just do travel light! 15 kilo en het enige wat nog mist is een paar schoenen en een paar slippers. Alle extra ebola stress artikelen zijn toegevoegd, denk hierbij aan alcohol gel, handschoenen en de buurman bood zelfs nog een wegwerp overal aan! Hopelijk gaan we dat niet gebruiken. Still have to find some dutchness in a can, bottle or box as a gift voor Gifty/het gastgezin. Ik ga de 20 kg niet halen denk ik, sterker nog……het past in de kleine koffer, voor de fb-ers onder jullie =>Ja die grijze van de foto! Ook nog even het hoofd breken over het wat moet waar gebeuren, koffers raken nog wel eens zoek op accra Kotoka airport. Niet voor eeuwig maar wel voor een paar dagen en waar stop je dan de steriele set???? Waar moet de kruisdrop, de afdeling niet schoon toch fris etc. Het hele zaakje zal nog we een keer of tien in en uit gepakt gaan worden.

Inmiddels een telefoon met internet gescoord, tergend langzaam vergeleken bij mijn eigen apparaatje maar goed. Past wel bij het ritme daar en die test had ik al gehaald dus daar komt het vast goed. Maar hier waar alles full speed doordraait is het met mijn geduld toch iets anders gesteld. Ik weet heel goed wat ik wil maar de oude IPhone werkt niet mee grrr. Ik wil echt niet alle muziek opnieuw opzoeken, ik wil gewoon het lijstje van A naar B. Gaat niet gebeuren lijkt de oude IPhone tegen me te zeggen, nou ja een week nog en als het echt niet wil…….leuk klusje voor Suzy. Het lijstje is heerlijk uitgebreid, jullie favoriete nummers kwamen via de blog, FB, WA maar ook kaartjes en sms-jes waren erbij. Heerlijk, ik luister al dagen naar mijn nieuwe lijstje. Als ik alleen in de auto zit echt luisterend zijn sommige liedjes zo raak, fijn als de zon schijnt kan ik me mooi verstoppen achter mijn donkere zonnebril. Neem de telefoon vanaf hier overal mee naartoe kan ik nog wat plaatjes schieten om te kijken tijdens het luisteren. Moet denk ik nog wat tissues inpakken.

Sta met 1 been al in de vakantie, kids hebben eindelijk vrij. Het schooljaar was 6 weken geleden voor Tim al op dus heerlijk dat het nu dan echt voorbij is. Tim gaat lekker een weekje op zeilkamp, extern want als hij daar zou slapen dan is het wel een hele sneue laatste week voor vertrek. Suzy gaat spulletjes uitzoeken voor een nieuwe kamer, dus die is ook mooi druk en ik nog een weekje werken. Kan vast een beetje wennen aan de temperatuur en luchtvochtigheid met het weer hier op dit moment. Het is regenseizoen als ik daar ben, dat betekend minder hoge temperaturen, 28 graden in augustus versus 34 in februari. Das beter te doen. Zonuren wat minder en niet te vergeten regen, soms een paar uur en soms een paar dagen. Een regenjas is dus ook ingepakt, weet niet of ik hem ook aan ga doen want bij 28 graden lijkt het me heerlijk om drijfnat te regenen. Klein lijstje to do voor vertrek, bijvoorbeeld een verjaardags taart voor Suzy bestellen want het is minder dan een week tot haar verjaardag als ik terug komt. Morgen over een week vlieg ik met de KL 0589 om 15.10 naar Accra en op 16 augustus vertrek ik dan weer richting Amsterdam met de KL 0590 en ik weet dat jullie daar in grote getalen mij op staan te wachten als ik om 07.00 uur (des morgens JA) weer voet op Nederlandse bodem zet ;)

Tot snel, misschien nog 1 blogje vanaf hier maar misschien ook vanuit Ghana!

  • 21 Juli 2014 - 09:29

    Astrid Bunschoten:

    Zie je wel je hebt het goed voor elkaar en alles geregeld. Top. Veel succes in Ghana en ik blijf je volgen op je blog.

  • 21 Juli 2014 - 09:40

    Marga Dekkers:

    Gaat helemaal goed komen Renee. Jouw avontuur. Je hebt ook van die dunne regen poncho s. Die zijn ideaal in warme landen. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwegein

Ghana

Drie weken Ghana medical outreach met projects abroad.

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2014

En dan terug....

16 Augustus 2014

Laatste dagen

14 Augustus 2014

Wist je dat + ma di wo

11 Augustus 2014

Cape Coast

07 Augustus 2014

Consultatiebureau
Renée

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 9901

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 31 December 2014

Ghana

Landen bezocht: