Aftellen - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Renée Nijhuis van Beurden - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Renée Nijhuis van Beurden - WaarBenJij.nu

Aftellen

Blijf op de hoogte en volg Renée

03 Juli 2014 | Nederland, Nieuwegein

Ja, vandaag al de derde dag van juli. Het aftellen is wat mij betreft officieel begonnen per 1 juli. Three down twentyfive to go! Dingen komen in beweging, das fijn. Dingen worden voor me geregeld, das nog veel plezieriger. Maar de onrust neemt ook toe. Heb ik nu al dat, is dit geregeld etc. etc. En na 2 WK loze dagen tolt mijn hoofd, geen afleiding en op tijd naar bed pffff. Het goede nieuws is trouwens wel dat ik op dit moment op plek 6 sta in de poule en ik stond (al was het maar heel even) op 5.

Ik doe maar even een status up date:

Loom => meer dan 200 armbandjes met dank aan de groepen 5 en 6 van Tim en Suzy, Catoo en Britt, Joane, Chilihof bbq gangers en ik vergeet vast nog heel veel mensen. Er komt nog meer aan want ook de kids van mijn collega Anne Marie zijn druk aan het loomen.

Scrubs => voldoet niet helemaal aan de definitie maar vandaag bij een apotheek in Den Haag een schort jas gekregen om mee te nemen.

Telefoon => Oppas Esther kijkt of haar oude nog voldoet.

Medische toestanden voor op reis => done, met dank aan Marianne.

Belleblaas en balonnen => thanks Sylvia en Catoo.

Tips en tops => met dank aan Petra en Karin.

En ook de sponsering komt in beweging => dank, dank, dank, Petra’s, Ascend examengroep, oude buurtjes, collega’s, familie etc.

Gelezen => veel! Boeken, internet, folders, facebook, flyers etc

En nu………nu duizelt het me. Alle schoolreisjes, klasse bbq’s, kinderfeestjes, en andere einde schooljaars activiteiten helpen daar niet aan mee. Ik zet alles in 1 agenda anders is het helemaal niet meer te overzien. Mijn collega op planning moet vast vaak grijnzen om de aantekeningen op instructie niveau gericht aan mezelf.

Orde scheppen door alvast dingen bij elkaar te leggen lijkt een strak plan maar ik heb tegelijkertijd het idee dat de chaos er alleen maar groter van wordt. Heb ik een mooi pakketje geschikte kleding bij elkaar gezocht wordt het hier ineens ook leuk weer. Denk ik dat ik redelijk compleet ben zie ik ineens op facebook iets van een collega volunteer met daarbij reacties van nog meer Ghana gangers, en realiseer ik me dat ik verre van compleet ben. Ik begrijp dat er veel mee moet in de categorie niet schoon toch fris! Verder lees ik, gloves, baby wipes, iets voor op brood? Alcohol gel, sewing kit etc.etc. Heb ik dat echt allemaal nodig? Moet ik echt op alles voorbereid zijn of kunnen sommige probleempjes worden weggeschreven onder de charme van het land?

Ik probeer de kalmte te bewaren (lees => ik heb geen idee meer waar ik mee bezig ben) en werk keurig alle eerder opgestelde lijstjes af. Fijn dat ik die lijstjes heb gemaakt toen alles nog ver weg leek, het heldere denkwerk verliep toen iets soepeler. Door het vele lezen en de tips en tops weet ik dat ik niet te veel kleding mee moet nemen althans geen dingen waar ik aan gehecht ben want alles komt met een roze bruin gloedje terug. Niet te veel kleding bied perspectieven er kan meer mee voor de kids daar en dat betekend dat de terugweg de koffer ook niet vol is….. Morgen weer fijn werken, dat is tenminste lekker overzichtelijk ;)

  • 03 Juli 2014 - 23:19

    Petra Oosterhout:

    Nog een tip, die ook Ruby je had kunnen geven. Robijnzakjes voor in je ts, blijft alles lekker fris ruiken en het herinnerd je aan huis. Xxx

  • 04 Juli 2014 - 07:33

    Astrid Bunschoten:

    Goed van je dat je de lijstjes al eerder hebt gemaakt, ik doe dat eigenlijk ook als we op vakantie gaan. Alleen mijn lijstjes zijn natuurlijk een stuk simpeler.

  • 04 Juli 2014 - 07:34

    Astrid Bunschoten:

    Goed van je dat je de lijstjes al eerder hebt gemaakt, ik doe dat eigenlijk ook als we op vakantie gaan. Alleen mijn lijstjes zijn natuurlijk een stuk simpeler.

  • 04 Juli 2014 - 09:49

    Marit De Vries:

    Ik ben weer begonnen met Loom bandjes voor je!!
    En inderdaad robijnzakjes of gewoon geurzakjes( intratruin) blijft je kleding lekker ruiken:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwegein

Ghana

Drie weken Ghana medical outreach met projects abroad.

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2014

En dan terug....

16 Augustus 2014

Laatste dagen

14 Augustus 2014

Wist je dat + ma di wo

11 Augustus 2014

Cape Coast

07 Augustus 2014

Consultatiebureau
Renée

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 9894

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 31 December 2014

Ghana

Landen bezocht: