Mijn eerste blog - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Renée Nijhuis van Beurden - WaarBenJij.nu Mijn eerste blog - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Renée Nijhuis van Beurden - WaarBenJij.nu

Mijn eerste blog

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

25 Mei 2014 | Nederland, Nieuwegein

Zo hier mijn eerste verslag. Hoe het allemaal begon. Een klein ideetje ergens in mijn achterhoofd dat na the magic date (19-02-2014) steeds concreter werd. Veel gelezen, veel op internet veel overleg thuis en op het werk en toen..... een klap erop. En met de goedkeuring van Tim en Suzy voelde het helemaal goed.

Keuzes moesten er gemaakt worden! Waar ga ik naar toe? Wat ga ik doen? Iets met gezondheidszorg, dat is al snel duidelijk maar de keuze voor een land valt zwaarder. Half april naar een infodag in Utrecht, kijken of we daar wat wijzer worden. Leuk, boeiend en interessant maar bij de keuze voor een land helpt het niet echt. Ik moet knopen doorhakken want anders kan het avontuur niet beginnen! Uiteindelijk in het paasweekend met ons 4tjes op de Orion valt het besluit. Het wordt Ghana=> Public Health, medical outreacht. 27 April aangemeld en vanaf 29 april stroomt de mailbox vol. Uw aanmelding is binnen, uw aanbetaling is binnen, uw eigen website staat klaar, Hi ik ben Flynn Africa en ga zo maar door. kortom....veel te lezen en te regelen.

Aan de slag, er moet van alles gebeuren. om te beginnen een blog en een knap boekje om alles in op te schrijven. Een blog want die kan je niet in het vliegtuig laten liggen en een boekje voor als er even geen internet is.

Inmiddels ook de eerste ronde injecties gehad waarvan akte op facebook. Voor de facebook loze onder ons, 3 x gerpikt maar bij het factuurtje van €140,- deed het pas zeer. Gelukkig voor mijn verjaardag en moederdag al goed verwent met handige, praktisch en broodnodige reisbenodigdheden. En de eerste sponsoren hebben zich gemeld ;)!

Foto's gemaakt voor een visum en komende week naar de ambassade een de aanvraag in te dienen, dan na 4 werkdagen weer terug om het op te halen.

O ja, bijna vergeten, ik vertrek op 28 juli en kom 17 augustus weer terug. Iets meer dan twee maanden nog. Vanaf hier zal ik de blog bijhouden, al ben ik nog niet op reis mijn reis is al wel begonnen.

Tot snel.

  • 25 Mei 2014 - 22:21

    Astrid Bunschoten:

    Super dat je dit gaat doen. Ik zie je nog wel op het schoolplein totdat de vakantie gaat beginnen. Succes vast met al je regelwerk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwegein

Ghana

Drie weken Ghana medical outreach met projects abroad.

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2014

En dan terug....

16 Augustus 2014

Laatste dagen

14 Augustus 2014

Wist je dat + ma di wo

11 Augustus 2014

Cape Coast

07 Augustus 2014

Consultatiebureau
Renée

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 9893

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 31 December 2014

Ghana

Landen bezocht: